אז אלו תקליטים כדאי לקנות? תקליטים חדשים מהניילונים?  או תקליטים ישנים? איך מתמחרים תקלטים משומשים? מה נחשב לתקליט נדיר?  כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול

תקליטים יד שנייה

ובכן, אפשר לחלק את התשובות ל2 פרמטרים עיקריים:

  • איכות – אם חשקה נפשכם בתקליט בתולי – כלומר תקליט שלא נגעה בו יד מאז שנעטף, הרי שתקליט חדש הוא התשובה הברורה. אם חיפשתם הדפסה ישנה יותר של התקליט, מן הסתם תוכלו למצוא שכזו רק בשוק של תקליטי היד שניה. הצליל של תקליט יד שניה מלווה לרוב ברעשים נוספים, כתוצאה ממגע יד אדם או שאר גורמים – כגון אבק ושריטות. תקליט חדש ומנויילן יביא לכם את הצליל הנקי ביותר.
  • מחיר – אל תחשבו שתקליטים חדשים לגמרי יהיו תמיד יקרים יותר מתקליטי שניה. זה תלוי בכמה פרמטרים; נדירות התקליט בהדפסתו הקודמת או גחמתו של המוכר בחנות התקליטים. בעוד שבשוק התקליטים החדשים ידוע, פחות או יותר המחיר, הרי שבשוק של היד שניה מדובר בהשתוללות מחירים, לכאן ולכאן. על הצרכן לדעת מה באמת הוא מחפש, כדי לשלם את המחיר שמתאים למבוקשו.

איך עושים תמחור לתקליטים משומשים?

  • התמחור של תקליט מיד שניה דורש את עירנותו הרבה של המוכר המתמחר, שחס וחלילה לא יפספס מציאה למכירה. מוכרים מתמחרים תקליטים לפי פרמטרים שונים  והתימחור יכול להיות שונה מחנות לחנות. 
  • הקונצנזוס ברור – תקליטים של מוזיקה קלאסית לא מתומחרים במחיר גבוה, כי הם לרוב תופסים מקום יקר בחנויות התקליטים ולכן רצוי למכור אותם בהקדם. 
  • לעומתם, תקליטי רוק מטפסים במחיריהם כלפי מעלה וכך גם רבים מתקליטי הג’אז וגם תקליטי פופ נחשבים. כמובן שיש בתחומים אלו גם תקליטים שלא מבוקשים כלל ולכן המחירים שלהם יהיו, כמו שנאמר בעגה המקומית, “ברצפה”.
  •  תמחור תקליטים יד שניה נקבע גם לפי מצב התקליט ומצב העטיפה – דירוג תקליטים

תקליטים יד שניה אצל גיורא ותקליטים למכירה

  • לצד תקליטים חדשים שמגיעים ללא הרף לחנות התקליטים, יש בגיורא גם תקליטי יד שניה לרוב, מסגנונות שונים ובמחירים הוגנים. את התקליטים אפשר לשמוע בפטיפון של החנות וגם להתייעץ איתנו על התקליט שבחרתם.
  •  יש לכם תקליטים בבית שאינכם צריכים יותר? בואו איתם אלינו ותצאו עם שוברים לתקליטים אחרים או מזומן לפי בחירתכם. מומלץ להתקשר או לשלוח רשימת תקליטים באימייל על מנת לברר לפני שאתם סוחבים את כל התקליטים שלכם ואז מגלים שהם לא שווים הרבה.

מה הופך תקליטים יד שניה לנדירים?

  • יש המון תקליטים מיד שניה, אך במקביל לרגילים – יש שוק תוסס של תקליטים נדירים ויש הרבה סיבות להיותם כאלו.
  • בשנים האחרונות קמו גם פורומים רבים באינטרנט בהם אנשים מפרסמים תקליטים מיד שניה ואחרים קונים.
  • תקליטי יד שניה הופכים נדירים יותר במידה ומצורף אליהם הפוסטר המקורי (או גימיק אחר) במצב מצויין. למצוא תקליט מקורי, למשל, של זוהר ארגוב במצב מעולה – זו משימה לא קלה כלל. לכן, המחיר של התקליט עולה.
  • כך גם עם תקליטוני שדרים, כאלו שהובאו להשמעה ברדיו. אלו נשמעים עם צליל טוב יותר מתקליט רגיל, בגלל שהחריצים בהם מרווחים יותר. שלא לדבר במקרה ויש בהם גם שירים שלא יצאו באף תקליט אחר.

כנראה שתקליט הפופ היקר ביותר בהיסטוריה הוא עם ההקלטה הראשונה של הביטלס, כשחבריה עוד קראו לעצמם אנשי המחצבה. החברים הלכו להקליט את תקליטונם באולפן חובבני בו המפעיל חרט מיד את הצלילים על גבי תקליטון מחומר שביר, שהועבר לפי התור בין החבר’ה. המתופף בתקליטון היה קולין הנטון שסיפר: ״השמעתי את התקליטון לכל מי שנכנס הביתה. צ’רלי רוברטס, חברי ללגימות השיכר, לקח אותו כדי להשמיעו לחבריו בעבודה. שכחתי לבקש שיחזיר את התקליטון אלי וכך התקליטון הזה נשאר אצלו למשך שנים. בינתיים, הוא התחתן עם סנדרה כשבהמשך צץ שיגעון אופנתי לקחת תקליטים ישנים ובאמצעות חימום בתנור להפוך אותם לתחתיות לעציצים, מאפרות וכדומה. סנדרה החליטה לנסות זאת בעצמה וניגשה לערימת התקליטים הישנה. לפתע, היא ראתה כי במדבקת אחד התקליטונים נרשמו בכתב יד שמותיהם של מקרטני והאריסון שכתבו את השיר שהקלטנו. הביטלס היו אז כוכבי על ולכן היא דאגה לשים את התקליטון בצד״.

כשרוברטס גילה זאת, הוא החזיר את התקליטון בעל המשמעות ההיסטורית להנטון. זה יצר קשר עם הפסנתרן בהקלטה, דאף לואו, והפקיד בידיו את התקליטון המיוחד שנשמר אצלו במשך שנים רבות עד שביקש למכור אותו בשנת 1981 . פול מקרטני הצליח למנוע את מכירת התקליטון בסיוע צו בית משפט ומיהר לרכוש אותו לעצמו. עוד על תקליטים נדירים של הביטלס>>

התקליטון השני של הסקס פיסטולס -כמה שזה נדיר!

תקליט סקס פיסטולס

במרץ 1977, השנה בה היה הפאנק מהזרמים הבולטים ביותר במוזיקה הבריטית, יצא לשוק התקליטון השני של הסקס פיסטולס, עם השיר GOD SAVE THE QUEEN. מאז הוא הפך לאחד התקליטונים היקרים יותר שהודפסו באנגליה ומחירו מוערך בין 12,000 ליש”ט ל- 15,000 ליש”ט ויכול להימכר אף למעלה מזה. איך זה כך?

ובכן, מסתבר שהתקליטון צבר כל כך הרבה בוז באנגליה בימים ההם, שחברת התקליטים A&M מיהרה להעיף את הלהקה משורותיה ולגנוז ולהשמיד כמעט את כל 25,000 התקליטונים שהודפסו. מאז צצו רק תשעה תקליטונים מזה. אז אם תיתקלו בעותק של התקליטון עם מעטפת חומה ונייר פרומו של חברת התקליטים, תבינו שיש בידכם את האוצר במלוא תפארתו (זאת כמובן שהוא במצב טוב מאד). גם התקליטונים בלי המעטפת עדיין יזכו לקבל עליהם סכום לא מבוטל. אבל תיזהרו, יש לא מעט תקליטונים משכנעים שמסתובבים שם בחוץ אך הם חיקויים פיראטיים. העותק האמיתי, עבור האספנים מזילי הריר, הוא כגביע הקדוש.

"פנטזיה כפולה" - התקליט הנדיר של ג'ון לנון ויוקו אונו

הדפסות נדירות של תקליטים הן דבר אחד, אבל עם תוספת של חתימה או שתיים, המחירים של תקליטים יכולים לזנק למחירים מוטרפים. קחו לדוגמה את המקרה של התקליט “פנטזיה כפולה”, שהקליטו ג’ון לנון ויוקו אונו, כשהוא חתום על ידי לנון, מחוץ לבניין דקוטה, למארק צ’פמן, שעות לפני שנרצח על ידו. עובד האחזקה, פיליפ מייקל, גילה את עותק התקליט החתום באדנית בשער הקדמי שמחוץ לבניין, כי שם הניח צ’אפמן את העותק לפני שסחט את ההדק באקדחו. מייקל הביא את התקליט שמצא למשטרה. למזלו, התקליט הוחזר אליו, שנה לאחר מכן, עם מכתב תודה מהתובע המחוזי. תקליט זה נשאר בידו, כשהוא מחביא אותו היטב בביתו, עד שבשנת 1999 הוא מכר אותו תמורת 150,000 דולר. מאז עלה בהרבה הערך של התקליט ולפני מספר שנים הוערך בשווי 1.2 מיליון דולר. האם זה בגלל שביחד עם החתימה מהווה התקליט ראיה פורנזית עם טביעות אצבעותיו של צ’אפמן? אדיר אדיר, נדיר נדיר – ולאספני התקליטים נוזל הריר…

תקליט נדיר של הצרצלים

אחד התקליטים הנדירים הבולטים מארצנו הוא תקליטה הראשון של להקת הצ’רצ’ילים, שיצא בשנת 1969, לא נמכר בהרבה עותקים ושנים לאחר מכן הפך פשיט נחשק לאספנים. עד כדי כך שהתקליט, בהדפסה מקורית, נמכר באי.ביי בעשרות אלפי שקלים.

תקליטים חדשים או תקליטים יד שנייה ישנים? תוכן עניינים

השארת תגובה