כך הפך יום חנויות התקליטים לפסטיבל בינלאומי מטורף

ב- 19 באפריל 2008 קרה נס. מעטים שמו לב בזמן אמיתי, כשבסוג של שיטת חומה ומגדל נחנך יום חנויות התקליטים הראשון. עשרות תקליטים בלבד הוצאו במיוחד לכבוד האירוע, רק כמה מאות חנויות השתתפו בארה”ב ובאנגליה, ותעשיית המוסיקה היתה רחוקה מלהפנים במה בדיוק מדובר אבל היום הקטנטן הפך להצלחה גדולה 

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on telegram
Share on email
Share on twitter
יום התקליט בגיורא

יום חנויות התקליטים בגיורא לפני העידן המקולקל של הקורונה

תוך שנים אחדות יום חנויות התקליטים הפך לאירוע בינלאומי עוצמתי, חגיגה של כל הטוב הזה שקשור במוסיקה, בתקליטים ובקניות. מהדברים האלה שאנחנו רק מחכים להם. ב- 12 השנים שעברו מאז הולדתו יצאו במסגרתו אלפי ריליסים, הוא התפרש לעשרות מדינות ברחבי העולם, לאלפי חנויות תקליטים, ונכון להיום כבר אין לייבל, אמן או מפיק שיכול להרשות לעצמו להתעלם ממנו.

בסיס הרעיון היה פשוט: בתחילת שנות האלפיים הפכו חנויות התקליטים ברובן למצבות משוכללות אחרי שגם דיסקים כבר לא כל כך נמכרו, ולפני שתקליטים נהיו הדבר הכי קול שיש.

ששת היזמים האמריקאים הצעירים, כולם חובבי ויניל מודאגים, חשבו שאם יוציאו ביום מסויים הוצאות מיוחדות ואטרקטיביות זה עשוי לגרום להתעבות תנועת הקונים הדלילה. בחנויות היו חשדניים, אבל הבינו שאין מה להפסיד.

חברות התקליטים לא מיהרו לשתף פעולה, ובכל זאת: בסופו של מהלך התורים הארוכים בחזית החנויות הוכיחו לכולם את הצמא האדיר למפעל הווינילי היצירתי הזה.

וכשאנחנו מדברים על תורים, לא מדובר בתורים הדרדלה שאתם מכירים עכשיו מהקורונה, אלא בדיוק בקלישאות הכי קיצוניות של תורים אמריקאים כמו ערב צאת אייפון או אייפד חדש: אנשים ממתינים על המדרכה עוד מהלילה לפני, מצויידים בשקי שינה, כסאות, תרמוס של קפה ומלאן דונאטס. והכל כדי לשים יד על תקליטון במהדורה מיוחדת של יו 2 או אלבום לימיטד אדישן של טיילור סוויפט, שאם לא תלכוד בזמו – ייעלמו לנצח. אלא אם אתם מספיק בעניינים  באיבי.

יום התקליט בחנות בגיורא

זה לא שכל אייטם שיוצא ביום הזה הופך ליוקרתי, כן? צריך לדעת מה שווה. 

מה לעשות, עם השנים יותר ויותר אספנים הבינו שחלק מהריליסים הופכים לפריטים מבוקשים, הגיעו עם השכנה או בת הדודה לחנות כדי שיוכלו לרכוש יותר מעותק אחד, ומיהרו להעלות את התקליט למכירה באיביי. וכך, פריט שנרכש בלא יותר מ-30 דולר הפך באיביי למשהו שנמכר לפעמים במאות דולרים. זה לא שכל אייטם שיוצא ביום הזה הופך ליוקרתי, כן? צריך לדעת מה שווה. לא כל פיקצ’ר דיסק של דייוויד בואי או קופסה של איירון מיידן יהפכו לאוצר. הכל תלוי באופי המהדורה.

בכל מקרה, לפני העידן המקולקל של הקורונה, יום חנויות התקליטים נחגג פעמיים בשנה: האירוע המרכזי באפריל, ועוד אחד בנובמבר, בבלאק פריידיי. ואחרי הכל, היום הזה לא תמיד הציל את חנויות התקליטים. בניו יורק, למשל, נסגרו בשנים האחרונות כמה מהחנויות היותר שוות כולל OTHER MUSIC  (שסרט מרתק אודותיה אפשר למצוא ביס דוקו), אבל הנתונים די מדהימים.  האירוע הקפיץ במאות אחוזים את המכירות בחנויות והזרים לתעשייה עשרות מיליוני דולרים.

אצלנו, בתקליטי גיורא, תוכלו למצוא בכל פעם שנחגג יום חנויות התקליטים, המון וינילים ייחודים שהבאנו ארצה ובנוסף הנחות ומבצעים בלעדיים ואוקיינוס של הפתעות. יש לכם שאלות? לא יכולים לחכות יותר? רוצים לדעת מה יקרה אצלנו ביום התקליט הבא? אנחנו תמיד זמינים בפייסבוק, באימייל  ובטלפון, אז אל תתביישו, אה?

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on telegram
Share on email
Share on twitter

השארת תגובה